האפלייה תבוטל? "הממשלה תפעל לתעסוקת חרדים בשירות הציבורי והפרטי"

יוסי צלניקר No Comments on האפלייה תבוטל? "הממשלה תפעל לתעסוקת חרדים בשירות הציבורי והפרטי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם חתימתה של סיעת יהדות התורה על הסכם קואליציוני עם הליכוד וכניסתה לממשלה, מתבררים הישגיהם של חברי הכנסת עבור הציבור החרדי העמל לפרנסתו. בין היתר התחייב הליכוד להוביל בקווי היסוד של הממשלה החדשה שינוי ביחס משרדי הממשלה אל תעסוקת בני המגזר החרדי.

בהתאם לדרישה שהובילו נציגי הציבור ובראשם עו"ד משה מורגנשטרן ואשר אומצה על ידי תנועת 'דגל התורה' וסיעת יהדות התורה כולה, התחייבה הקואליציה לחוקק חוק שיפעל לאפליה מתקנת בתעסוקת בני המגזר החרדי בשירות הציבורי.

על פי המצב כיום, רבים מבני הציבור החרדי המחזיקים בתארים אקדמיים מתאימים כנדרש נדחים במכרזים שונים ואינם מתקבלים למשרות פנויות בפרקליטות המדינה, משרד האוצר וכדומה. על פי ההצעה החדשה, משרדי הממשלה השונים יהיו מחויבים לקבלתם לעבודה של שיעור מסוים מבני הציבור החרדי בעלי השכלה מתאימה, בדיוק כפי שהדבר נעשה כלפי אוכלוסיות אחרות במדינה – כנשים, ערבים וכדומה.

במקביל התחייבה הקואליציה להקים מטה מיוחד במשרד הכלכלה שיפעל לשילוב בני המגזר החרדי בתעסוקה במגזר הפרטי, כאשר המטה יוביל להענקת הטבות למעסיקי חרדים – דוגמת הטבות הקיימות כיום בתעסוקת אוכלוסיות מוחלשות. כן יהיה המטה אחראי על בדיקת אפליית חרדים בקבלה למקומות עבודה.

סעיף נוסף בהסכם הקואליציוני קובע כי הממשלה תפעל לכך שרשויות המדינה יכירו בלימודים תורניים בישיבות כמקבילים לתואר ראשון בכל הקשור לתנאי הסף הנדרשים במכרזים לתפקידים בשירות הציבורי. בנוסף ירחיבו משרדי הממשלה את ההכרה במקצועות 'מבחני סאלד' הנערכים בסמינרים במגזר החרדי כשווי ערך לבחינות הבגרות.

הישג נוסף נרשם בסעיף נוסף, בו נקבע כי חרדים בעלי תעודת בגרות יוכרו כ"חרדים" על ידי משרדי הממשלה בכל הקשור לתוכניות ממשלתיות המעניקות הטבות לחרדים. מדובר בעיקר בתוכניות לימוד ייעודיות למגזר החרדי במכללות שונות המתקיימות במסלול אונברסיטאי ובשכר לימוד אוניברסיטאי, אשר בהן עד כה לא יכלו בעלי השכלה להירשם כ"חרדים".

"אנו מברכים על ההישגים החשובים שהתקבלו לטובת הסרת חסמים שהוצבו עד היום מול חרדים שביקשו להתקבל לתפקידים שונים בשירות המדינה, אך נדחו בטענות בלתי ענייניות. מדובר על אנשים בעלי תארים אקדמיים מתאימים המבקשים להתקבל לתפקידים מקצועיים בשירות הציבורי, או שהם נפסלים במכרזים שונים רק משום שההשכלה הישיבתית או הלימודים בסמינרים אינם מוכרים על ידי הרשויות", מסביר עו"ד משה מורגנשטרן. "חברי הכנסת החרדיים הובילו מאבק – בו גם אני הייתי שותף – סביב הנושא, ובהתאם לסיכומים שהתקבלו ערב הבחירות בפגישה ביננו לבין ח"כ הרב משה גפני – הוחלט להציב את הדרישות הללו במסגרת המו"מ הקואליציוני ואנו שמחים על התוצאות שהושגו".



0 תגובות